Handelsbetingelser

 

BESTILLING

Når du bestiller mad hos os, gennemgår du 3 enkle trin:

1. Indtast dit postnummer

Indtast dit postnummer, så vi kan finde tilgængelige leveringsdage til dig.

2. Sammensæt din menu

Du kan frit vælge mellem komplette måltider, forretter og desserter til 1 person samt kød og sovs pakket i portioner, der passer til 2-4 personer. Du kan også bestille enkeltkomponenter som pandestegte frikadeller, kartoffelmos eller høns i asparges. 

Du vil hver lørdag modtage en e-mail med forslag til næste uges menu. Forslaget er baseret på din bestilling fra første uge. I mailen finder du også direkte link til den side, hvor du kan ændre i menuen.

3. Bestil maden og afvent levering af maden til din hoveddør

Du kan først afslutte din bestilling, når du har oprettet dig som bruger. Her skal du oplyse navn, adresse, betalingsoplysninger og leveringsfrekvens. Det er også her, du kan se, hvilken dag vi leverer i dit område. Maden vil blive leveret ca. en uge efter, du har bestilt. Du bestiller for minimum 200 kr. Bemærk venligst, at vi på nuværende tidspunkt ikke leverer til ikke-brofaste øer.

LEVERINGSORDNING

Du kan vælge en engangslevering eller en fast leveringsordning. Vores faste leveringsordning fungerer som en abonnementsordning, hvor du kan vælge, om du vil have mad leveret hver uge, hver 2. uge, eller hver 3. uge. Leveringerne fortsætter, indtil du selv opsiger abonnementet. 

Vores chauffører leverer din mad på den angivne hverdag mellem kl. 08.00 – 18.00. Vi leverer maden ved døren. Er du ikke hjemme, kan du i forbindelse med bestillingen notere, hvor maden skal placeres, når vi kommer med den.

Bor du i en opgang eller et hus med aflåst port/dør, der kræver nøgle, skal vi have en nøgle for at kunne komme ind og aflevere maden. Det kræver, at du er hjemme ved første levering til at aflevere nøglen til chaufføren og underskrive en nøglekvittering. Har du ikke mulighed for at være hjemme, bedes du kontakte kundeservice for at aftale nærmere. Bor du i en opgang eller et hus med aflåst port, hvor der kræves en kode for at kunne komme ind, kan du oplyse denne i forbindelse med bestilling af maden. Såfremt du ikke har afleveret en nøgle eller oplyst dørkode og det ikke er muligt for chaufføren at komme ind og aflevere maden, vil han/hun forsøge at kontakte dig. Lykkes det ikke at komme i kontakt med dig, og finde en løsning, er vi nødsaget til at tage maden med retur, og maden bliver herefter kasseret, da vi ikke længere kan stå inde for kvaliteten. Du vil blive opkrævet det fulde beløb.

Når du opretter dig som kunde, betaler du et opstartsgebyr for emballage på 45 kr. Gebyret er et engangsbeløb, som dækker over den emballage, vi anvender i forbindelse med leveringen, i form af papkasse og/eller termokasser. Vi ønsker at minimere anvendelsen af emballage. Det gør vi blandt andet ved at genbruge din termokasse fra levering til levering. Du stiller blot din termokasse frem den dag, du skal have mad leveret, og chaufføren vil så levere maden heri, hvis du ikke er hjemme. Stiller du ikke en termokasse frem, vil maden blive leveret i en ny termokasse. Bemærk, at vi ikke tager termokasser og emballage retur, hvilket er endnu en grund til at huske at stille din termokasse frem. Termokassen vil sammen med isen sikre, at maden holder den krævede temperatur i minimum 10 timer.

AFBESTILLING, PAUSE ELLER ÆNDRING AF LEVERINGSORDNING

Du kan foretage ændringer til din madleveringsordning ved at kontakte os via telefon, e-mail eller via ”Min Konto”.

Deadline for afbestilling og pause i madleveringen fremgår af den mail, du modtager hver lørdag, som indeholder forslag til næste uges menu. Er du i tvivl, så gå ind under ”Min Konto” eller kontakt kundeservice på tlf. 70 70 26 46 eller via kundeservice@ddm.dk.  

Bemærk venligst, at hvis du har valgt engangslevering, er det ikke muligt at bestille mad til ugen efter, før du har fået leveret din madbestilling. Ønsker du at bestille flere uger frem, skal du vælge vores faste leveringsordning og så i stedet fravælge de uger, du ikke ønsker mad leveret. På den måde sparer du også leveringsgebyret til de efterfølgende leveringer (se nedenfor under leveringsgebyr).

STOPPE MED LEVERING AF MAD

Madleveringsordningen fortsætter, indtil vi modtager din opsigelse. Du opsiger dit abonnement ved at gå ind under ”Min Konto” og klikke på ”afmeld levering”. Du vil efterfølgende modtage en bekræftelse på din opsigelse pr. mail.

BETALING

Vi modtager følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa kort og MasterCard. Bemærk: vi modtager ikke debetkort.

Vi trækker pengene for den bestilte mad på leveringsdagen. Du vil modtage en e-mail med en oversigt over, hvilken mad du får leveret og hvilket beløb, der trækkes fra dit betalingskort.

Det Danske Madhus har en betalingsaftale med QuickPay, der er godkendt af NETS og opfylder alle gældende krav om sikkerhed. Alle priser på bestillingssiden er inklusiv moms, afgifter, told mv. Du kan til enhver tid ændre dine betalingskortsoplysninger under ”Min Konto”.

Vær opmærksom på, at hvis du allerede er kunde hos os, og du er oprettet til betalingsservice, skal du selv afmelde det hos PBS.

MANGLENDE BETALING

Hvis det ikke er muligt at trække den pågældende betaling på dit betalingskort, kontakter vi dig hurtigst muligt. Vi vil forsøge at trække pengene hver dag indtil din næste levering. Har vi fortsat ikke modtaget din betaling, vil du blive afmeldt, din abonnementsordning ophører og dit kort vil blive fjernet.

LEVERINGSGEBYR

Leveringen er gratis, men vi opkræver et opstartsgebyr for emballage i forbindelse med første leveringen på 45 kr. Dette trækkes kun i forbindelse med første levering.

Vælger du engangslevering fremfor abonnementsordning, vil du skulle betale opstartsgebyr for emballage i forbindelse med fremtidige engangsleveringer også, da dette tæller som selvstændige oprettelser med dertilhørende opstartsgebyr for emballage. Vil du undgå at betale opstartsgebyr for emballage flere gange, kan du med fordel oprette dig med abonnementsordning fra starten og så vælge en af vores 3 leveringsfrekvenser, hver uge, hver 2. uge eller hver 3. uge. Du kan altid omkostningsfrit afmelde leveringer løbende indenfor den deadline, du får oplyst i forbindelse med dine madleveringer.

FORTRYDELSESRET

Der er ingen fortrydelsesret ved aftaler om levering af fødevare jf. Forbrugeraftaleloven § 18. stk. 2 nr. 4.

REKLAMATION

Du har altid lov at klage over fejl og mangler. Det gør du ved at kontakte kundeservice på tlf. 70 70 26 46 eller via kundeservice@ddm.dk. Det gælder kun, hvis det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. For fødevarer begrænses reklamationsretten til varens naturlige holdbarhedsperiode. Reklamation skal ske inden for rimelig tid.

FORTROLIGHEDSPOLITIK

Når du opretter dig som kunde hos Det Danske Madhus, skal vi bruge forskellige personlige oplysninger om dig, herunder dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at kunne levere mad til dig, og holde dig opdateret vedrørende dine ordrer, bestillinger og i det hele taget levere den bedste service til dig.

Alle dine oplysninger vil blive behandlet fortroligt, og vil ikke blive solgt eller på anden måde overdraget til tredjemand. Vi gemmer ikke information om dine kreditkortoplysninger med mindre du godkender dette under betaling i forbindelse med, at du opretter dig som bruger.

Kundeforholdet er betinget af, at Det Danske Madhus A/S som dataansvarlig må behandle almindelige personoplysninger for kunder, i det omfang dette er nødvendigt for leverancen eller er omfattet af et af kunden givet samtykke. Personoplysningerne kan alene tilgås af medarbejdere i Det Danske Madhus A/S og af samarbejdspartnere i det omfang, dette er nødvendigt til opfyldelse af formålet. Personoplysningerne opbevares så længe kundeforholdet består og indtil et år herefter. Den registrerede har til enhver tid ret til at få oplysning om, hvilke persondata, der er registreret, at få oplysninger berigtiget eller slettet og ret til at få data overført til en anden leverandør, i det omfang dette ikke strider mod formålet med behandlingen. Eventuelt samtykke kan til enhver tid tilbagekaldes. Eventuel klage over registreringen kan rettes til Henrik Nielsen og Datatilsynet.

BRUG AF COOKIES

Cookie er en lille tekstfil, der lagres på din computer, telefon eller tablet. Når du kommer tilbage til siden kigger systemet efter denne fil. Hvis filen er der, ved systemet, at du har besøgt os før. Der findes ingen personlige oplysninger i denne cookie.